Przejdź do głównej zawartości

zindywidualizowana ścieżka edukacyjna z matematyki - 27 maja 2020r.

Dzień dobry.



Uczeń:
  • opisuje część danej całości za pomocą ułamka;
  • przedstawia ułamki niewłaściwe w postaci liczby mieszanej, a liczbę mieszaną w postaci ułamka niewłaściwego;
  • zapisuje ułamki dziesiętne skończone w postaci ułamków zwykłych;
  • zamienia ułamki zwykłe o mianownikach będących dzielnikami liczb 10, 100, 1000 itd. na ułamki dziesiętne skończone dowolną metodą;
  • zamienia i prawidłowo stosuje jednostki długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr;
  • zamienia i prawidłowo stosuje jednostki masy: gram, dekagram, kilogram, tona;
  • porównuje ułamki (zwykłe i dziesiętne).
  • dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych), pisemnie i za pomocą kalkulatora (w przykładach trudniejszych).

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia utrwalające.

ZAGADNIENIA NA DZIŚ:
Uczeń:
  • dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych), pisemnie i za pomocą kalkulatora (w przykładach trudniejszych).
ZAPRASZAM CIĘ DO PRACY W CLASSROOMIE (po zalogowaniu się na szkolne konto).

Komentarze